Patrik Kołodziejczyk 18 / stycznia / 24

Renault 5 już dostępne na zamówienie: Elektryczny samochód miejski

Renault 5 (2024): Pierwsza cena

Po Fiacie 500 i Mini, klub samochodów miejskich w stylu neo-retro wkrótce się powiększy. Nadchodzący Renault R5 dołączy do tego klubu w 2024 roku. Stylistyka tego małego francuskiego samochodu nie jest już tajemnicą, ponieważ pozostanie zbliżona do koncepcji zaprezentowanej na dużej konferencji Renaulution na początku 2021 roku. Niemniej jednak ta długo oczekiwana nowość ma strategiczne znaczenie. Powinna udowodnić, że we Francji można zaoferować samochód elektryczny w bardzo przystępnej cenie, a także zapewnić następcę modelu Zoé, który zostanie wycofany w 2024 roku.

Ponadto Renault, które potwierdziło cenę wywoławczą elektrycznego R5 na poziomie około 25 000 euro, oferuje usługę cyfrową, aby zapobiec kolejkom. Pozwoli to być jednym z pierwszych, którzy zamówią i otrzymają swój samochód. R5 "R Pass" kosztuje 150 euro i ma inne zalety. Przyszłe R5 będzie jedną z gwiazd targów motoryzacyjnych w Genewie.

Po opublikowaniu pierwszych oficjalnych zdjęć modelu produkcyjnego, Renault rozpoczęło kampanię przedsprzedaży kolejnego elektrycznego R5 w siedmiu krajach: Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Belgii, Holandii i Wielkiej Brytanii.

Producent samochodów skorzystał z okazji, aby uruchomić reklamę telewizyjną do ścieżki dźwiękowej Daft Punk i potwierdził, że pierwsza wersja będzie kosztować "około 25 000 euro". Należy zauważyć, że model dostępny w przedsprzedaży nie jest tą2 "pierwszą wersją".

Zapłać, aby być jednym z pierwszych

Bazowe Renault 5 będzie wyposażone w akumulator o pojemności 40 kWh, ale ta wersja nie będzie dostępna na początku sprzedaży. Pierwszy samochód, który trafi do sprzedaży, będzie miał silnik o mocy 150 KM i akumulator Envision o pojemności 52 kWh. To, według Renault, zapewni mu zasięg WLTP wynoszący 400 kilometrów.

Ten konkretny samochód można zamówić w przedsprzedaży, kupując "R5 R Pass". Kosztująca zaledwie 150 euro cyfrowa przepustka pozwoli właścicielowi złożyć zamówienie przed innymi nabywcami. Ich samochody otrzymają pierwszeństwo w fabryce Doué, dzięki czemu posiadacze "R Pass" będą serwisowani jako pierwsi, jesienią 2024 roku. Cena tych wersji startowych może przekroczyć 30 000 euro. Według naszych informacji będzie to dotyczyć topowych wersji, takich jak Esprit Alpine.

Korzyści z R5 R Pass

R5 R Pass przynosi również inne korzyści. Po odsłonięciu Renault 5, zaplanowanym na 26 lutego podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2024 roku, klienci, którzy wybiorą tę opcję wstępnej rezerwacji, otrzymają miniaturową wersję samochodu w skali 1:43. Otrzymają również informacje z wyprzedzeniem i zostaną zaproszeni na niektóre wydarzenia.

Za każdy zakupiony R Pass Renault przekaże 50 euro na rzecz programu Give Me 5, który pomaga młodym ludziom z obszarów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji uzyskać dostęp do zajęć sportowych. Kwota 150 euro nie stanowi zaliczki i nie jest odliczana od ostatecznej ceny samochodu. Kaucja nie podlega zwrotowi. Szczegóły dotyczące gamy modelowej, cen i wyposażenia nowego Renault 5 nie zostały jeszcze ogłoszone. Jednak jego wygląd zewnętrzny został już ujawniony dzięki ilustracjom patentowym.

Stylizacja inspirowana przeszłością

Głównym atutem nowego Renault 5 jest jego stylistyka. Renault odchodzi od swojego zwykłego stylu i oddaje się nostalgii. Z raczej płaskim dachem i maską, kanciastymi liniami, trapezoidalnymi reflektorami i pionowymi światłami tylnymi, pomimo zwiększonych wymiarów (3,96 metra), sylwetka samochodu będzie przypominać zarówno pierwszą 5, która została wprowadzona na rynek ponad pięćdziesiąt lat temu, jak i jej następcę, "Supercinq", który pojawił się w 1984 roku. Innymi słowy, będzie pasować do ducha samochodu koncepcyjnego zaprezentowanego na początku 2021 roku. Jednak zakamuflowane prototypy i pierwsze zdjęcia zaprezentowane przez markę ujawniły, że niektóre szczegóły zostaną przycięte ze względu na standardy i ograniczenia produkcyjne.


Dla Twojego spokoju przygotowaliśmy pełną listę pozbawionych skrupułów brokerów..


Tags

Patrik Kołodziejczyk
Patrik Kołodziejczyk
Patrik Kołodziejczyk 61 lat Urodził się i wychował w Warszawie. Ukończył Politechnikę Warszawską w Warszawie oraz studia na Wydziale Fizyki, które ukończył w 1983 roku. Żonaty z trójką dzieci. Obecnie pracuje dla Brilux S.A.

0 Komentarze

Zostaw komentarz